Digikiirendi Hagudi Põhikoolis

Hagudi Põhikooli meeskond, kuhu kuuluvad direktor Lea Vendik ja õpetajad Siret Krill ja Reelika Helde kogevad kogudes kogemata uusi teadmisi koolitusel “Õppeprotsessi juhtimine digiajastul” Viimsis 25. – 26. september 2018.

Meie projekt aastal 2018 “Koostöö õppepäeva läbiviimine 2., 5. ja 8. klassis”

Õpetaja Reelika mõtted koostöö õppepäevadest:

“Eks koostöö arendamine on alati, kord rohkem kord vähem, fookuses olnud ja selle edukus läbi aja ka muutub, valdavalt üles ja aeg-ajalt alla. Liiga palju ja pikalt ei saa ühte asja teha, muidu tüütab õpilased ära. Grupitöid, paaristöid ja ümberpööratud klassiruumi oleme teinud, mänginud mänge, mis arendavad teineteise märkamist ja kuulamisoskust (nt. numbrimäng). Heaks liimiks on ka alati väljasõidud, mis klassi ühtsusetunnet tihtipeale kasvatavad, eriti kui minna kuskile, kus veel täpselt ei tea, mis juhtuma hakkab. Koolist kaugemal kogu klassiga on ikka teistmoodi side kui klassiruumis või kooli ümbruses. 5. klassile meeldis veel väga, kui keegi klassist sai osa tunnist olla õpetaja ja Opiq keskkonna abil toimus õppetöö. Üllatuslikul kombel ei soovinud keegi kasutada varianti, kus teksti kuulata vaid hoopis sooviti koos uue materjali osa läbi lugeda ja arutada. Põhjalikult said läbi vaadatud ja arutatud ka kõik pildid, ülesanded ja videod ning oli näha, et klass ise jõudis täpselt õige temponi ja kõik olid aktiivselt kaasatud. Eks õpetajana enne katsetamist oli ikka väike hirm, et kuidas läheb uutmoodi õppimine 5. klassis aga nüüd juba on plaanis varsti uuesti õpetajaks olemise võimalus õpilastele anda. Väga vahva oli olla kärbes seinal ja nautida õpilaste aktiivset õppimist ilma õpetaja positsioonil asumata.”

Direktor Lea mõtted koostöö õppepäevadest:

“Meie koolis kasutatakse I kooliastmes käitumisoskuste mängu VEPA. Uue õppeaasta esimesel kuul soovis õpetaja, et lapsed tunnetaksid pinginaabrit enda kõrval kaasõppijana ja sõbrana. Teise klassi õpilased palusid ise õpetajat, et võtame gruppidesse ja teeme meeskonnatööd. VEPAs on gruppi moodustamise abivahendiks pulgad, mille hulgast õpetaja juhuslikkuse teel moodustab uue meeskonna, kes omavahel tööle hakkab. Nädala möödudes valitakse uus meeskond. Õpilased saavad iga kord endale uued kaaslased ja koha klassiruumis.

5. ja 8. klassis soovisime meeskonnatöö käigus parendada õpilaste vahelisi suhteid, sest mõlemas klassis on erilisi õpilasi, kelle klassiellu ja meeskonna töösse sulandamine võtab enam aega. Tulemused tulevad visalt, aga siiski. Õpilased on rahul, kui grupid moodustab internetijumal, siis on solvumist ja meelepaha vähem ning pole kedagi süüdistada oma hetkesaatuses. Meie suurimaks väljakutseks on panna meeskonnas kõik tööle, seepärast on oluline anda igale osalejale meeskonnas oma roll ja vastutusala.

Hagudi Põhikoolis toimivad suurepäraselt õppe- ja orienteerumismängud looduses. Meeskonnad on koolipõhised 1.-9. klass. Juhiks tiimis on 9. klassi õpilane, kes hoolitseb oma meeskonna eest. Tore ja südantsoojendav on näha, kuidas suured hoiavad oma väikesi koolikaaslasi kandes neid kukil ja innustades lõpuni võistlema.”

pilt1

pilt2

pilt3

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s